2011-11-20 ? 02:37:00

500

Känns som att jag bara har ätit idag, hela dagen. Till middagen stekte jag kyckling i tomatsås och kokade ris till min mamma och bror. Själv klarar jag inte av det just nu, går inte. Jag asocierar så fel till mat, efter veckor av svält med inslag av dygn med hets.

Jag klarar det inte just nu. Frukt funkar, men inget annat känns riktigt okej i fast form. Jag har känt mig tvungen att avslöja mig en del då det märks så tydligt hur mina svårigheter ger sig i uttryck. Det blev därmed ett äpple och en halv näringsdryck till middag för min del. Äpplet skar jag upp i bitar och hade kanel på. Mitt äpple tog lika lång tid att äta upp, som de andra hann äta sin portion. När min bror var färdig med sin andra portion hade jag fortfarande drycken kvar.Jag har aldrig provat näringsdryck förut, bara förstått att det är något slags medicinskt kosttillskott. Den här drycken skulle smaka jordgubb. Drycken smakar inte särskillt gott p.g.a. alla möjliga konstiga ämnen, och har ett skrämande näringsinnehåll per mindre mått volym. Rättare sagt 150kcal/100ml. Så min kanske dryga 1,5dl gav mig 200kcal ungefär. Men jag föredrar verkligen att dricka framför att behöva äta, tugga, svälja, dofta, känna...

Så jag har sammanfattningsvis fått i mig 500kcal idag, somnjag behållt. Då räknar jag inte med bullen som kommer att komma, om jag vågar smaka på den. Kanske en bit, för att inte verka otacksam inför mamma, men jag vågar inte mer. Oc så ska jag besöka min gammla mormor, men planerar att utstå en stund av besvikelse då jag kommer att tacka nej till erbjudanden som godis eller annat.

Annars klunkar jag pepsi max och försöker härda ut genom ångesten. Det är inte lätt, inte lätt alls. Vill jag verkligen dethär? Vill jag fåkontroll över ätandet igen, eller vill jag stanna i det trygga skuggriket? Självklart vill jag befrias från skuggan som alltid faller över mig såna här stunder, men det blir tufft, så tufft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

A


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!