2011-11-24 ? 02:18:56

"absolut sista gången" - en sån klyscha...

Eftersom veckan gått så dåligt, o inte alls som jag planerat, så var jag hyfsat beredd på den här kvällen.

Men det gör lika ont för det.

Dagens överraskande intag blev en enda stor hets...

ca 360g marabou mjölkchoklad
2 pkt småkakor
ungefär 3/4 påse jordnötsringar
3 bullar
½ kladdkaka
6 skivor Hällakaka m. smör och grillkrydda på
1.5L vatten

Det gick på två omgångar (hade bestämt mig för att sluta, men efter att ha kräkts kom desperationen och behovet åter och satte mig i sitt våld...)

Det blev inte så mycket denna gång. Kanske har min magsäck åter förminskats?

Jag provade på en mild variant av LCHF när jag var hemma hos mina föräldrar på besök. (för att inte triggas, då jag helst inte alls kräks i toaletter, absolut inte på någon annan än den i min egen lägenhet... Jag kräks i duschen, där kan jag "leva uit" ordentligt i min ritual... vad äckligt det låter)

Jag tillät mig äta det som erbjöds och försökte hålla mig mätt på fettet. (är inte särskilt förtjust i fet mat annars, eller det som ofta blir en grund i LCHF dieten, d.v.s. bacon, fläsk, feta såser, grädde, creme frech, ost, etc...m

Och tanken på att äta mig mätt på fett, som ju innehåller dubbelt så mycket kalorier som kolhydrater och proteiner... ja, det kändes ju inte så där super precis. Men jag gav det en chans. Allt för att slippa mitt helvete.

efter två dagar hade jag gått upp två kilo. TVÅ KILO på TVÅ DAR! Det blev riktigt jobbigt.

Jag är beredd att ge upp en önskad viktnedgång, faktiskt, om jag bara får slippa detta helvete med hets och kaloriräknande, fobi och ångest. Men viktökning? Det är fullkomligt onödigt, då jag är närmare övervikt än lägre normalvikt/undervikt. Och jag vill bara få vara hälsosam. Jag vill en dag kunna unna mig en hälsosam livsstil, få ha måttlig kontroll och kunna behärska mig och mitt ätande.

Nu går jag och förbjuder mig allt vettigt, just för att jag inte förtjänar det. Och om jag nu måste sätta i mig något, så får det bli sånt skräp som jag egentligen inte vill äta, eller ens tycker om... så att det blir som en bestraffning. Men det hjälper ju inte heller. Det tar aldrig slut.

Men ikväll är sista gången. Det VAR sista gången. Intaget efter "attacken" blev ytterligare nån halvliter vatten (gud vad törstig jag är efter hets) och några dl lightläsk, en kopp kaffe (för att blanda dubbeldos laxmedel i) och ett glas kall mellanmjölk (åh, så gott)

Men hur många gånger har jag inte lovat det? "sista gången" har varit allt för många gånger.. men jag måste vara restriktiv och optimistisk: detta var absolut sista gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

A


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!