2012-04-29 ? 13:41:47

Smak av äppelpaj

Min egna lilla improviserade variantaväppelpaj! Bra mellanmålstips.



 - Jag skär ett äppel i tunna skivor, eller river i strimlor, beroende på vilket tuggmotstånd jag vill ha. Skär én halv banan i tunna skivor.
 - Lägger skivorna som lager i en skål, och pudrar kanel mellan lagren i valfri mängd. (jag älskar kanel, tar mycket)
 - Värmer skålen med frukten i mikron, någon minut, (ju varmare desto saftigare konsistens) Var dock försiktig så att det inte bränns!
 - Sedan häller jag på lite yoghurt, naturell eller med vaniljsmak.
-Färdig, Njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

A


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!