2012-05-27 ? 11:49:42

Vitt bröd & Ögon som rinner

Det vita brödet ifrån gårdagen, ligger och jävlas på köksön.
Och jag skulle ut och fotografera idag, hade jag tänkt.
Måste ta tillfället i akt.
 Men när saker verkar krävande orkar jag inte med det.

Jag tycker om att fotografera. Hade sett fram emot det.
Men idag orkar jag inte. Ingen lust. Jag vill liksom inte.
Så jag blir rastlös hemma. Vågar inte gå ut, vill inte visa mig.
Och när jag ändå är så värdelös som inte gör vad jag borde
så kan jag ju lika gärna ägna, även denna dag, åt att äta det där brödet.

Spy-akten efteråt skulle absorbera tid från den här ångestfyllda dagen.
Men hur skulle det kännas sedan?
Hur skulle det kännas imorgon?
Dåligt.
Jag skulle fortfarande känna mig dum och misslyckad.

Ändå står jag kluven inför dagens lösning.
För något i mig säger ju att jag lika gärna kan gå ned till ica och köpa mer
att fylla min ekande, smärtande, likgiltiga tomhet med.
Jag vill hetsäta. Och jag vill kräkas.

Fast, egentligen så ville jag nog inget av det.
Jag mår bara dåligt idag. Som alla mina dagar. T
räningsverk och spänningar, öm i hela kroppen.
Ögonen rinner och halsen är svullen.
Jag har ont både ute och inne i mig

. Att hetsa och kräkas gör mig inte bättre.
Snarare tvärtom.
Men jag har inget annat som jag orkar eller har lust att fylla miina dagar med.

Mitt liv känns lönlöst. Jag är värdelös.
Och det kommer att bli jobbigt, vad jag än "väljer" i slutänden..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

A


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!